Terugblik promovendi bezoek april 2024 door Marie-Christine van de Glind
Terugblik promovendi bezoek april 2024 door Marie-Christine van de Glind
10 mei 2024
Op een zonnige dinsdagochtend zetten wij koers naar Vilans.
Deze dag stond in het teken van het profileren van jezelf, je onderzoek en je consortium. Samen met onderzoeksconsortium TAP-dementia gingen we dieper in op het verspreiden en toepassen van kennis. Welke doelgroepen je wilt bereiken en welke kanalen daar het beste bij passen bijvoorbeeld. We leerden meer over personal branding – hoe je graag zou willen dat anderen jou en je onderzoek zien. In het bijzonder bespraken we de voordelen en uitdagingen van LinkedIn en werden er praktische voorbeelden gegeven van manieren om informatie te verspreiden. Een slinger waar we vervolgens op ieder vlaggetje onze grote en kleine successen op mochten schrijven gaf het geheel een feestelijke tint.
Na de lunch richtten we ons op het maken van impact, ofwel het teweegbrengen van veranderingen. Hoewel we de doelen van onze onderzoeken helder voor ogen hebben, geeft het in kaart brengen van hoe jouw ideale bijdrage eruitziet toch weer nieuwe inzichten. In de weer met Post-its vulden we onze impact map in – een aanvulling op de effectenkaart waarbij je gedrag weergeeft dat (hopelijk) ontstaat door jouw kennisproduct.
Tot slot brainstormden we over manieren om informatie over je onderzoek naar buiten te brengen. Onder andere interviews, podcasts, factsheets en social media posts passeerden de revue. Ook benieuwd naar de tips en handvatten die wij kregen? Neem vooral een kijkje bij de tips en handvatten in de bijlage! er! We'll keep you 'post'ed en dank aan Vilans (Cynthia Hofman, Franka Dinnissen, Tom van Boekholt, Tamara Streng, Sara Ulita, Diliane Zandwijken) voor de organisatie!